<مذاکرات رژیم اسرائیل و برخی دولت‌های عرب برای اتحاد علیه ایران
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1308
نویسنده : کامران وزیری
 
همزمان با آغاز روند تغییر در روابط ایران و آمریکا، بخش عمده‌ای از گزارش‌ها و تحلیل‌های مربوط به منطقه به این سمت متوجه شد که واکنش رقبای ایران به روند جاری چه خواهد بود. در جدید‌ترین تحول، رسانه‌های اسرائیلی از مذاکرات این رژیم با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای اتحاد علیه ایران خبر داده‌اند.

به گزارش «تابناک»، شبکه ۲ تلویزیون رژیم اسرائیل خبر داده که مقامات این رژیم، طی هفته‌های اخیر چندین دیدار با چهره‌های شاخص برخی کشورهای عرب منطقه داشته‌اند و در این دیدارها، درباره امکان شکل دادن به اتحادی در مقابل جمهوری اسلامی ایران به مذاکره پرداخته‌اند.

بر پایه این گزارش، شخص بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، بر چند «مذاکره فشرده» میان نمایندگان این کشور‌ها و رژیم اسرائیل نظارت داشته است. افزون بر این، «یک مقام عالیرتبه» از این کشور‌ها نیز مخفیانه به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است.

این گزارش یک روز پس از آن منتشر می‌شود که بنیامین نتانیاهو در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد، «نگرانی‌های مشترک درباره برنامه هسته‌ای ایران»، سبب شده برخی کشورهای عرب منطقه به این نتیجه برسند که اسرائیل دشمن آن‌ها نیست و بر همین اساس، فرصت‌هایی برای «ایجاد روابط جدید» فراهم شده است.

در گزارش این شبکه اسرائیلی آمده کشورهای عرب مذاکره کننده با رژیم اسرائیل، هیچ رابطه دیپلماتیکی با این رژیم ندارند؛ اما آنچه سبب شده این کشور‌ها به رژیم اسرائیل نزدیک شوند، نگرانی از این ‌است که تلاش‌های دیپلماتیک حسن روحانی، سبب همراه شدن آمریکا با ایران و رسیدن دو کشور به توافقی بشود که «نابودی کامل برنامه هسته‌ای ایران را در پی نداشته باشد».

«ران پروسور»، نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل در گفت‌و‌گو با این شبکه می‌گوید: «احساس نگرانی عمیقی نسبت به آنچه در ایران اتفاق می‌افتد، وجود دارد». وی از اظهارنظر درباره تماس‌های مستقیم میان رژیم اسرائیل و کشورهای عرب منطقه خودداری کرده، اما مدعی شده «پیام‌هایی از سراسر منطقه» در این زمینه به مقامات عالی‌رتبه دولت ایالات متحده رسیده است.

به هر حال، انتشار این گزارش، بار دیگر بر این نکته مهر تأیید می‌زند که برخی از پادشاهی‌های عرب حاشیه خلیج فارس در دشمنی خود با ایران تا آن حد جدی هستند که حتی حاضرند با دشمن دیرینه اعراب، یعنی رژیم اسرائیل پای میز مذاکره نشسته و ‌اتحادی را با این رژیم شکل دهند.
 


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

:: برچسب‌ها: رژیم صهیونستی- اعراب مرتجع منطقه- ایران- نتانیاهو ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: